Welcome, Guest. Please login or register.

כתב נושא: "פתחו לי פתח קטן כחודו של מחט  (נקרא 1901 פעמים)

sh3699

  • חברים חדשים
  • *
  • הודעות: 20
  • הערכה: +0/-0
    • ראה פרופיל
"פתחו לי פתח קטן כחודו של מחט
« ב- : מרץ 12, 2010, 02:05:14 AM »
בס"ד                           כה' אדר תשע'
 
" פתחו לי פתח קטן כחודו של מחט ואפתח לכם פתחו של אולם "

בסעיתא דשמיא נבאר זאת בזה את הענין של אותו פתח קטן שהקב"ה מבקש מכל יהודי ויהודי באשר הוא

לפי הבנת הכתוב יש בתחילת הכתוב  " פתחו לי " היינו בשבילי,בשביל הקב"ה ! נשאל ,איזה פתח קטן מתבקש כאן? באיזה נושא ? איך נבין איזה פתח הוא קטן ממש כמו מחט ? האם מדובר כאן במעלה או מידה או יתרון או חסרון ? האם מדובר כאן בחוזרי בתשובה או בצדיקים ממש  ,אם בכלל ?ועל זה הדרך
פרשת כי תשא
כאשר נעשה חטא העגל ,אמר הקב"ה למשה " לך רד כי שחת עמך " רש"י הקדוש ע "ה אומר "לך רד " - רד מגדולתך ,לא נתתי לך גדלה אלא בשבילם,באותה שעה נתנדה משה מפי בית דין של מעלה  .
נאמר לפי זה שע"י הגדולה שהיה למשה רע"ה נתמעטה ואף נידו אותו מפי דין של מעלה !?
הרי הקב"ה אמר למשה רבע"ה שנתתי לך גדולה אלא בשבילם ועוד ,איני צריך אותך עכשיו, " לך רד "

העוצמה של לשמוע דברים אלו כאשר הקב"ה פונה למשה רבע"ה, היא לא פשוטה ואף אינה גם יכולה לסבר את האוזן מגודל האחריות והמשימה של מושיען של ישראל " זכרו את תורת משה עבדי "
מהלך זה הינו יכול להיות דרך של " פתחו לי " ? !

נבין זאת כך על זוהי הדרך בסיעתא דשמיא
כל המהלך הינו שלב ועוד שלב הנרקם לסיבה ותוצאה להשגה ותכלית אחת ,שהיא
אומר המשגיח ממיר זצ"ל ע"ה  " הידיעה וההשגה להקב"ה  "
הרי משה רבע"ה זכה בזה להיות מושיען של עם ישראל כאשר ניגלה אליו הקב"ה בסנה,ואמר לו,בחרתי בך להיות מושיען של עם ישראל וע"י שבחרתי בך ,אתה תקיים את השבועה וההבטחה שניתנה לאברהם ליצחק וליעקב כאשר נשבעתי והבטחתי להם שמזרעם יהיה לי עם סגולה מכל העמים   עם ישראל  .
האחריות והמשא הכבד על שיכמו של משה רבע"ה היא מחשבה שמצריכה אותו לוותר וויתור נועז ואמיץ על רצונות ותחושות הקשורים על הפרט למען הכלל עד כדי ביטול " האני העצמי ",מידה ומעלה של דרגה שאין לה סוף ואין לה מתחרים ללא שום תחרות כלל.
המשגיח ממיר זצ"ל ע"ה אומר בענין של פתחו לי פתח קטן וגו', למה הדבר דומה .
נדמה לנו אוהל הנמצא במדבר בצהרי היום ושמש יוקדת עליו וכולו עטוף בירעות,נכנס לתוכו ונבחין שהאוהל כולו חשוך ,נקח מחט ונידקור את היריעה,כבר איזה קרן אור תיכנס והאוהל כבר כולו מואר !
הרי משה רבע"ה הגיע למצב שכבר קיבל את לחות הברית במתנה " ככלתו " הרי אפשר לומר שלא היה כל מאמץ בלחות הראשונות מפני שניתנו ככלה ,ממש במתנה,לאחר חטא העגל שיבר את הלחות,ואיך תינתן עכשיו לחות שניות? אם בכלל ? !
הקב"ה אמר למשה רבע"ה בפסוק " ואכלם " היינו רש"י מגלה לנו שפתח הקב"ה פתח, שאם יתפלל לא יכלם , והדבר תלוי בו  ,כך אמר לו הקב"ה.
התחיל משה להתפלל לפני הקב"ה והזכיר לו את כחו וגבורתו שעשה במצרים,טען למה יאמרו המצרים שהוציא אותנו למדבר על מנת שנכלם חס ושלום,והמשיך להתפלל,ואז שינה את הכיוון לגמרי ואמר " זכר לאברהם ליצחק ולישראל עבדיך אשר נשבעת להם בך " כאשר הזכיר זכות אבות נתרצה הקב"ה ושלח אותו לעם ישראל עם מלאך,ועדין הבין משה שלא נסלח העוון מפני שנשלח ע"י מלאך ישראל,אז שינה כיוון שוב משה ואמר " ועתה אם נא מצאתי חן בעיניך ,הראיני נא את דרכייך ואדעיך " ?
המשגיח ממיר זצ"ל ע"ה אומר,וכי משה רבע"ה היה בחצרות ה',ידע כל מהלך ומהלך,כל פרט ופרט,עוד הקב"ה פתח לו את ספרו של אדם הראשון והראה לו את כל המהלכים עד סוף כל הדורות,ובכל זאת, מבקש משה " הראיני נא את דרכייך,ואדעיך " ! ?
העניין שהמילה דרך היא כל התכלית לידיעה והשגת ה' בכל דרכיו !
למרות שידע משה רבע"ה את הדרכים המובילים והנישגבים אל מעלות והדרגות הגבוהות ביותר שניתן להשיג ולדעת את ה' ותכליתו,הבין שזה עדין לא מספיק ,ועוד,ע"י זה שביקש הראיני נא את דרכייך,דהיינו,כאילו עד עכשיו אינו יודע כביכול את הדרכים המובילות אל בית ה' !
איזה עוצמה של השגה להגיע לחוש וביטול " האני עצמי ",משה רבע"ה אוסף את כל כוחותיו ,יודע שהדבר תלוי בו,למען עם ישראל,למען לקיים את ההבטחה והשבועה לאבות הקדושים,לתכלית קיום הבריאה,לרצות את הקב"ה בפיוס מוחלט ע"י תפילה שבוקעת רקיעים והקול הולך מתחילת העולם ועד סוף העולם.,ועוד,
מבקש משה רבע"ה שוב בקשה נוספת, " הראיני נא את כבודך " ? !
רש"י הקדוש מפרש לנו ,שמשה רבע"ה גילה שיש עת רצון ,לכן ביקש " הראיני נא את כבודך " 
רק תתארו לכם איזה מהלכים יש כאן ,ועוד, אפילו מלאכי השרת מבקשים מהקב"ה " כבודו מלא עולם ומשרתיו שואלים ?  "  איה   מקום כבודו להעריצו " ועונים   " ברוך כבוד ה' ממקומו ",דהיינו ,אפילו מלאכי השרת אינם יודעים היכן כבודו של הקב"ה,ומשה רבע"ה מבקש גם לדעת את כבודו של ה' ?!
אמנם נישגבים ונפלאים ממש דברי המשגיח ממיר זצ"ל ע"ה , את מחשבותיו של משה רבע"ה כאשר מבחין שיש לו עת רצון,ועוד
ממשיך על זה הדרך עד שהשיג את היקר מכל ,י"ג מידות של הקב"ה,י"ג מידות של רחמים,ע"י כח תפילה בוקעת רקיעי רום,ע"י השגה וידיעה אל תכלית אחת,עוד ועוד להיתקרב להקב"ה,עוד ועוד לחיות עם הקב"ה,עוד עוד להיות שותף עם הקב"ה וע"י זה ההשגה, השיג משה רבע"ה את הלחות השניות,ולא כמתנה,אלא בכחות נפשיים אדירים וכבירים ללא חשבונות והתחשבניות עם כח רצון ללא גבולות המשיגות את הדבר הנכסף ביותר לחות הברית ,י"ג מידות של רחמים,תורה הקדושה שהיא נצח נצחים ומכל, השגת הקב"ה בדרכיו ובכבודו,על זה נבין שאמר הקב"ה לעם ישראל
 " פתחו לי פתח קטן של מחט ואפתח לכם פתחו של אולם "
 
                                                                                          שמשון שרקזי.